Volk, kozlički in … algoritmi? – medpredmetno učenje z igrivim pristopom

V okviru projekta B-RIN smo z učenci prvega razreda izvedli učni scenarij, pri katerem smo skozi pravljico Volk in sedem kozličkov povezali področji Podatki in analiza ter Algoritmi in programiranje.
Spoznavanje algoritmov smo pričeli z razvrščanjem dogodkov iz pravljice – učenci so ugotavljali, kako pomemben je pravilen vrstni red, da zgodba dobi smiselni konec. Z iskanjem manjkajočih delov ilustracij so intuitivno prišli do spoznanja, da sprememba zaporedja vpliva na celoten potek.
V sklopu podatkovne analize so učenci v skupinah zbirali in zapisovali podatke o glavnih likih – volku in mami kozi – ter jih predstavili na vizualno pregleden način.
V nadaljevanju so poslušali radijsko igro in z uporabo Vennovega diagrama primerjali pravljico in radijsko različico – iskali so podobnosti in razlike ter razmišljali, zakaj jih tako zapisujemo in kako bi jih lahko še drugače prikazali.
Učno izkušnjo smo zaključili z ustvarjanjem knjižic, kjer so učenci s pomočjo risbe in besede obnovili zgodbo v šestih ključnih korakih. Ob tem so ponovno utrjevali pomen pravilnega zaporedja dogodkov.
Učenci so skozi igro, poslušanje in ustvarjanje ne le razvijali digitalne kompetence, temveč tudi kritično mišljenje, sodelovalno učenje in veščine opazovanja.