04.02.2020

Erasmus

PROJEKT ERASMUS+: VZGOJA IN POUČEVANJE ZA PRIHODNOST

Osnovna šola in vrtec Ankaran je postala samostojen zavod po ustanovitvi Občine Ankaran. Od takrat dalje smo se v zavodu odločili, da začnemo pisati novo zgodbo, ki bo temeljila na pozitivnih odnosih, povezala šolo z lokalno skupnostjo in tako pomagala pri razvoju mlade občine. Poslanstvo Osnovne šole in vrtca Ankaran je ustvariti varno in spodbudno okolje za oblikovanje kritičnih, vedoželjnih, razgledanih, motiviranih, odgovornih in strpnih otrok, ki bodo zrasli v okoljsko ozaveščene in dejavne člane lokalne skupnosti ter bodo svoj domači kraj dobro poznali, skrbeli za razvoj le-tega in ga znali predstaviti doma in širši družbi. V viziji šole je zapisano, da pripravljamo otroke za življenje, vzgajamo in poučujemo za prihodnost s pomočjo klasičnih in sodobnih pristopov ter na podlagi naravnih danosti v občini Ankaran. Vzgoja in poučevanje za prihodnost pomeni okrepiti mednarodno razsežnost našega zavoda. 

Namen naše prijave v program Erasmus+ je zagotavljanje osebnega in strokovnega razvoja zaposlenih, vključno s krepitvijo medkulturnih kompetenc. Prizadevamo si za dvig kakovosti, inovativnosti in kreativnosti v vzgoji in izobraževanju ter boljši razvoj šole. Obetamo si, da bi s spodbujanjem celostnega razvoja naši učenci dosegli rezultate, ki bi bili primerljivi z državnim povprečjem ali bi ga celo presegli ter postali aktivni ustvarjalci sodobne družbe.  

Prednost naše šole je, da leži na dvojezičnem območju, kjer je jezik okolja tudi italijanščina. Naši učenci se poleg tega jezika učijo še angleščino in so s tem seveda bolj obremenjeni kot drugi učenci v Sloveniji. Opažamo velik upad motivacije za učenje italijanščine, zato se zavzemamo za spodbujanje celostnega pristopa pri poučevanju tujih jezikov, možnosti dvojezičnega poučevanja, kar bi lahko dosegli s poučevanjem po CLIL-metodi, zato bi se radi na tem področju dodatno izobrazili.

V načrtu šole je tudi posodobitev računalniške opreme, glede na finančne zmožnosti opremiti učilnice tudi s tablicami. S tem bi veliko pripomogli k uresničitvi naše želje, da bi učenci projektna dela v celoti opravili v šoli, namesto da bi bili s tem obremenjeni doma. Vse to pa zahteva dodatno izobraževanje našega strokovnega osebja na področju uporabe IKT pri pouku.

Dimenzija medkulturnosti je v današnji Evropi pridobila velik pomen zaradi vsakodnevnih političnih in ekonomskih sprememb. Spoznavanje, razumevanje in sprejemanje drugih kultur, običajev in jezikov je dolgotrajen in zahteven proces. Želimo pa se še dodatno izobraziti in si pridobiti izkušnje za delo z azilanti, saj le-to zahteva drugačne veščine, tako da bi bili v prihodnosti čim bolj pripravljeni medse sprejeti ljudi iz bolj oddaljenih držav in kultur.

Tudi usmeritve Občine Ankaran govorijo v prid temu, saj se zavzema za sobivanje različnih kultur. S tem projektom bodo pridobljene izkušnje znatno prispevale k razvoju vključujoče družbe, boljšemu delu ter vključitvi priseljencev v življenje šole in lokalne skupnosti, hkrati pa omogočile doseganje dolgoročnih ciljev našega zavoda in trajnostnih učinkov na udeležence mobilnosti.


OBISK OSNOVNE ŠOLE CEIP L'OLIVERA V VALENCIJI, ŠPANIJA

V tednu od 4. 11. do 8. 11. 2019 smo se štiri učiteljice OŠV Ankaran odpravile na izobraževalni obisk na delovnem mestu v okviru Erasmus + projekta.

Gostila nas je CEIP L'OLIVERA (Collegi d'educacio infantil i primaria – šola za predšolsko in primarno izobraževanje), kjer smo prisostvovale pouku od 1. do 6. razreda, ter pouku predšolskih otrok od 3. do 6. let. Šola se nahaja 20 km iz središča Valencije, v naselju L'Eliana, ki ima približno 20.000 prebivalcev. V šoli in vrtcu je 240 otrok. To je eno-oddelčna šola, v vsakem oddelku pa je največ 25 učencev. 

Poleg prijetnega vremena, smo uživale v gostoljubnosti učiteljev in učencev. V tem tednu smo spoznale njihov šolski sistem, način poučevanja, organizacijo pouka in urnik, predmetnik, spoznale nekatere kulturne in jezikovne posebnosti, se pogovarjale o tradiciji in nekaterih specifikah, ki vplivajo na delovanje šole. Navdušene smo bile nad večjo samostojnostjo otrok pri pouku, tudi pri najmlajših, umirjenostjo življenja na šoli med poukom in v času odmorov, sproščenega odnosa med učitelji in učenci, s strokovnega vidika pa nad določenimi načini in metodami dela. Nekatere smo v obliki, ki so prilagojena našemu okolju, že vnesle v pouk in jih predstavile sodelavcem.

Že ob prihodu na šolo smo se seznanile z natančno izdelanim urnikom, ki je bil sestavljen na podlagi naših predlogov, strokovne usposobljenosti in potreb v okviru projekta. Naš delovni dan se je začel ob 9.00 in zaključil ob 15.00. V tem času smo bile prisotne v različnih oddelkih od 1. do 6. razreda in sledile različnim predmetom (matematika, naravoslovje, glasba, športna vzgoja, umetnost, angleščina,…). Ravno tako smo tudi pri vrtčevskih otrocih sledile pouku, in sicer računalniškemu opismenjevanju, športni vzgoji, angleščini, umetnosti in jih spremljale na poučnem sprehodu po kraju. Po pouku smo v sproščenem pogovoru izvedele o načinih sodelovanja s starši, kako pomagajo učencem s posebnimi potrebami, kako sodelujejo s krajevno skupnostjo, o sistemu izobraževanja mladih učiteljev in drugih področjih, ki so del učiteljevega vsakdana. Medsebojna komunikacija je večinoma potekala v angleščini, občasno italijanščini, preizkusile smo se tudi v španščini in poskušale razvozlati valencijanščino, ki je na tem območju uradni jezik. 

Četrti dan našega obiska smo poimenovale »Slovenski dan«. Takrat smo šolskemu osebju predstavile naš šolski sistem, naš kraj in šolo. Njihovim učencem smo pripovedovale zgodbo »Repa velikanka« v slovenščini, italijanščini in angleščini ter predstavile narodna plesa »Ob bistrem potočku je mlin« ter »Bela lilija«. 

Naša prva izkušnja s takšno obliko strokovnega izobraževanja je bila pozitivna v vseh pogledih. Nadgradila nas je s strokovne plati, predvsem pa povezala in obogatila na osebni ravni, kar je tudi namen Erasmus+ projektov, ki jih spodbuja in financira Evropska unija. Pozitivna življenjska izkušnja spoznavanja drugačnih kultur, jezikov in navad nedvomno vodi k boljšemu razumevanju in sprejemanju drugačnosti, tako pri drugih kot nas posameznic. Verjamemo, da bo to nedvomno pripomoglo k boljšemu timskemu sodelovanju v prihodnje in prineslo pozitivne novosti v delovanju našega zavoda. 

Veselimo se že ponovnega srečanja s prijatelji iz Valencie, ki nas bodo obiskali naslednje šolsko leto.

Fotogalerija