UČIM SE, IGRAM IN VELIKO ZNAM
SKRIVNOSTNA VREČA
KAJ POTREBUJEM?
POTEK Vsak predmet posebej si sprva ogledamo, ga otipamo ter ga poimenujemo. Enako naj za nami ponovi otrok. Zatem položimo vse predmete v vrečko. Roko položimo v vrečko, primemo enega izmed predmetov in na glas povemo: V roki držim kocko. Enako ponovi otrok. Tako se igra nadaljuje dokler ne izpraznimo vrečke. Pomembno je, da v vrečko ne gledamo in predmet poimenujemo preden ga izvlečemo iz vrečke.
Namen igre je izostriti čutilo za dotik z zaznavanjem predmeta zgolj z dotikom.
|
KAJ JE TA ZVOK?
KAJ POTREBUJEM?
POTEK 1 Otroka prosimo, naj sedi pri miru in zapre oči. Lahko mu jih tudi prevežemo z ruto. Nato ustvarimo nek zvok ali šum, npr. Zmečkamo papir, odpremo hladilnik, vključimo sesalec, odpremo pipo,… Otrok mora ugotoviti, kateri predmet oddaja zvok. Vloge lahko tudi zamenjamo.
Namen igre je prepoznati zvok in izostriti slušno zaznavanje pri otroku.
POTEK 2 Otrok sedi pri miru in ima zaprte oči. Nato ustvarimo zvok ali šum. Otrok s prstom pokaže v kateri smeri je izvor zvoka. Vloge lahko tudi zamenjamo.
Namen igre je spodbujati zavedanje zvoka v prostoru in širiti slušni razpon. |
IZDELJAMO PREPROSTA GLASBILA
ROPOTULJA KAJ POTREBUJEM?
POTEK Otroka spodbudimo, da prazne posode okrasi z raznim barvnim papirjem. Zatem naj v posodico položi, kar imamo pri roki (riž, semena, pesek, gumbe, sponke, kamenčke,…). Dve enaki posodici nato združi skupaj z lepilnim trakom in že imamo ropotuljo.
BOBEN KAJ POTREBUJEM?
POTEK Otrok lahko pločevinasto posodo okrasi z raznim barvnim samolepilnim ali navadnim papirjem. Zatem vzame balon, na katerem ustriže ustnje balona. Balon zatem napne prek odprtine posode. Z elastikami ali samolepilnim trakom prilepi balon okoli posode.
Po izdelavi inštrumenta otroka spodbudimo, da z inštrumentom spremlja petje znani pesmi.
Namen izdelave inštrumentov je spodbujati razvoj ritma pri otroku. |
SLIKANJE Z VODO
KAJ POTREBUJEM?
POTEK Slikanje z vodo izvajamo na prostem. Otroku ponudimo lonček z vodo in širok čopič. Spodbudimo ga, da poslika vse površine, ki se mu zdijo primerne.
Namen slikanja je spodbuditi otroka k poglobljenemu opazovanju in ugotavljanju, kaj se zgodi z različnimi površinami, so se jih zmoči. |
USTVARANJE S SLANIM TESTOM
KAJ POTREBUJEM?
POTEK Sestavine mešamo v posodi, dokler ne izoblikujemo kepo testa. Tako imamo prirpavljeno testo, s katerim lahko otrok ustvarja in oblikuje razne struktrue.
Namen ustvarjanja s slanim testom je spodbujanje ustvarjalnosti in razvijanje koordinacije prstov.
|
SLIKANJE NA LED
KAJ POTREBUJEM?
POTEK
Za izdelavo ledu lahko uporabimo razne posode različnih velikosti in oblik. Ko je led narejen lahko pričnemo z ustvarjanjem. Led postavimo na pladenj ali kakšen drugi podstavek, čopič namočimo v vodeno bravo in že lahko slikamo po ledu. Preden se led stali lahko sliko odtisnemo na papir.
Namen slikanja na ledu je spodbujanje ustvarjalnosti, spoznavanje različnih struktur, opazovanje mešanja barv, opazovanje posledic taljenja ledu. |
|
SOCIALNE IGRE
ZRCALA
POTEK
Za izvedbo igre sta potrebni dve osebi. Stopimo nasproti otroka in ustvarimo gib, npr. Dvignemo eno roko. Otrok poskusi ta gib čim bolj sinhrono z nami ustvariti. Tako nekaj časa ustvarjamo različne gibe in soigralec ponavalja za nami. Nato se vlogi zamenjata.
VODENJE SLEPCA
KAJ POTREBUJEM?
POTEK
Otroku z ruto prevežemo oči. Zatem ga primemo za ramena in vodimo po prostoru. Nato vlogi zamenjamo. Igro si lahko otežimo, tako da slepega prijatelja vodimo samo z ustnimi navodili, npr. Stopi dva koraka naprej,…
ČUSTVENA PANTOMIMA
KAJ POTREBUJEM?
POTEK
Kartice s čustvi lahko izdelamo, tako da na list papirja narišemo obraze z različnimi čustvi in jih izrežemo. Sedaj se igra lahko prične. Otrok izvleče karto, si ogleda čustvo in ga skuša oponašati. Ostali ugotavljajo katero čustvo otrok prikazuje. Ko ostali ugotovijo, katero čustvo prikazuje otrok, je na vrsti naslednji igralec.
Namen socialnih iger je spodbujati socialni razvoj pri otroku. S pomočjo iger boljše spoznavajo prijatelje, si pridobivajo njihovo zaupanje, dojemajo različnost in se učijo sodelovanja. |