ponedeljek, 07. december 2020

UČIM SE, IGRAM IN VELIKO ZNAM

SKRIVNOSTNA VREČA

 

KAJ POTREBUJEM?

  • Poljubno število predmetov, ki jih otrok dobro pozna.
  • Vrečka iz blaga.

 

POTEK

Vsak predmet posebej si sprva ogledamo, ga otipamo ter ga poimenujemo. Enako naj za nami ponovi otrok. Zatem položimo vse predmete v vrečko. Roko položimo v vrečko, primemo enega izmed predmetov in na glas povemo: V roki držim kocko. Enako ponovi otrok. Tako se igra nadaljuje dokler ne izpraznimo vrečke. Pomembno je, da v vrečko ne gledamo in predmet poimenujemo preden ga izvlečemo iz vrečke.

 

Namen igre je izostriti čutilo za dotik z zaznavanjem predmeta zgolj z dotikom.


 

KAJ JE TA ZVOK?

 

KAJ POTREBUJEM?

  • Predmete iz vsakdanjega življenja.

 

POTEK 1

Otroka prosimo, naj sedi pri miru in zapre oči. Lahko mu jih tudi prevežemo z ruto. Nato ustvarimo nek zvok ali šum, npr. Zmečkamo papir, odpremo hladilnik, vključimo sesalec, odpremo pipo,… Otrok mora ugotoviti, kateri predmet oddaja zvok. Vloge lahko tudi zamenjamo.

 

Namen igre je prepoznati zvok in izostriti slušno zaznavanje pri otroku.

 

POTEK 2

Otrok sedi pri miru in ima zaprte oči. Nato ustvarimo zvok ali šum. Otrok s prstom pokaže v kateri smeri je izvor zvoka. Vloge lahko tudi zamenjamo.

 

Namen igre je spodbujati zavedanje zvoka v prostoru in širiti slušni razpon.

IZDELJAMO PREPROSTA GLASBILA

 

ROPOTULJA


KAJ POTREBUJEM?

  • Prazne posodice (jogurti, lončki, pločevinke,…),
  • Razna semena ali druge manjše predmete
  •  (gumbi, sponke, kamni,…),
  • Lepilo, lepilni trak.

 

POTEK

Otroka spodbudimo, da prazne posode okrasi z raznim barvnim papirjem. Zatem naj v posodico položi, kar imamo pri roki (riž, semena, pesek, gumbe, sponke, kamenčke,…). Dve enaki posodici nato združi skupaj z lepilnim trakom in že imamo ropotuljo.

 

BOBEN


KAJ POTREBUJEM?

  • Pločevinasto posod,
  • Balon,
  • Elastike ali samolepilni trak.

 

POTEK

Otrok lahko pločevinasto posodo okrasi z raznim barvnim samolepilnim ali navadnim papirjem. Zatem vzame balon, na katerem ustriže ustnje balona. Balon zatem napne prek odprtine posode. Z elastikami ali samolepilnim trakom prilepi balon okoli posode. 

 

Po izdelavi inštrumenta otroka spodbudimo, da z inštrumentom spremlja petje znani pesmi.

 

Namen izdelave inštrumentov je spodbujati razvoj ritma pri otroku. 

SLIKANJE Z VODO

 

KAJ POTREBUJEM?

  • Lonček z vodo
  • Širok čopič

 

POTEK

Slikanje z vodo izvajamo na prostem. Otroku ponudimo lonček z vodo in širok čopič. Spodbudimo ga, da poslika vse površine, ki se mu zdijo primerne. 

 

Namen slikanja je spodbuditi otroka k poglobljenemu opazovanju in ugotavljanju, kaj se zgodi z različnimi površinami, so se jih zmoči.

USTVARANJE S SLANIM TESTOM

                                                                           

KAJ POTREBUJEM?

  • Posodo,
  • Moko (300g),
  • Sol (300g),
  • Vodo (2 dcl),
  • Olje (1 žlica).

 

POTEK

Sestavine mešamo v posodi, dokler ne izoblikujemo kepo testa. Tako imamo prirpavljeno testo, s katerim lahko otrok ustvarja in oblikuje razne struktrue.

 

Namen ustvarjanja s slanim testom je spodbujanje ustvarjalnosti in razvijanje koordinacije prstov.

 

SLIKANJE NA LED

 

KAJ POTREBUJEM?

  • Led
  • Vodene barve
  • Čopič
  • Pladenj

 

POTEK

 

Za izdelavo ledu lahko uporabimo razne posode različnih velikosti in oblik. Ko je led narejen lahko pričnemo z ustvarjanjem. Led postavimo na pladenj ali kakšen drugi podstavek, čopič namočimo v vodeno bravo in že lahko slikamo po ledu. Preden se led stali lahko sliko odtisnemo na papir. 

 

Namen slikanja na ledu je spodbujanje ustvarjalnosti, spoznavanje različnih struktur, opazovanje mešanja barv, opazovanje posledic taljenja ledu.

 

SOCIALNE IGRE

 

ZRCALA

 

POTEK

 

Za izvedbo igre sta potrebni dve osebi. Stopimo nasproti otroka in ustvarimo gib, npr. Dvignemo eno roko. Otrok poskusi ta gib čim bolj sinhrono z nami ustvariti. Tako nekaj časa ustvarjamo različne gibe in soigralec ponavalja za nami. Nato se vlogi zamenjata.

 

VODENJE SLEPCA

 

KAJ POTREBUJEM?

  • Ruto oziroma prevezo za oči

POTEK

 

Otroku z ruto prevežemo oči. Zatem ga primemo za ramena in vodimo po prostoru. Nato vlogi zamenjamo. Igro si lahko otežimo, tako da slepega prijatelja vodimo samo z ustnimi navodili, npr. Stopi dva koraka naprej,…

 

ČUSTVENA PANTOMIMA

 

KAJ POTREBUJEM?

  • Kartice z različnimi čustvi

 

POTEK

 

Kartice s čustvi lahko izdelamo, tako da na list papirja narišemo obraze z različnimi čustvi in jih izrežemo. Sedaj se igra lahko prične. Otrok izvleče karto, si ogleda čustvo in ga skuša oponašati. Ostali ugotavljajo katero čustvo otrok prikazuje. Ko ostali ugotovijo, katero čustvo prikazuje otrok, je na vrsti naslednji igralec.

 

Namen socialnih iger je spodbujati socialni razvoj pri otroku. S pomočjo iger boljše spoznavajo prijatelje, si pridobivajo njihovo zaupanje, dojemajo različnost in se učijo sodelovanja.