B-RIN projekt digitalnega opismenjevanja brez računalnika, 2.del
V letošnjem letu smo se v projektu B-RIN posvetili še dvem področjem iz digitalnega sveta. Otroci so skozi različne socialne, matematične, likovne in gibalne igre spoznali področje podatkov in analize. Prav tako pa so se seznanili s komponentami računalnika ter njihovi povezanosti in delovanju. Spoznali so tudi malega robota Bee-bota, s katerim so se preizkusili v programiranju enostavnih korakov, ki so jih pripeljali do določenega cilja. Ob zaključku smo skupaj naredili nekakšen povzetek vseh tematik in skupinsko debato, kjer so otroci povedali svoje vtise, kaj so si zapomnili in novega naučili. Skupaj smo evalvirali nova spoznanja in ugotovili, da je uporaba digitalne tehnologije lahko poučna in zabavna, v kolikor se jo primerno uporablja v prisotnosti staršev in drugih odraslih oseb.
Naj ponovno poudarimo, da je glavni namen opisanih dejavnosti predvsem seznanitev otrok z digitalno tehnologijo, njeno uporabo in negativnimi posledicami skozi igro, brez uporabe dejanskih naprav. Sodobna družba je že prepletena z digitalno tehnologijo in prav zato je ključno, da se izobraževanje o njej nadaljuje na vseh izobraževalnih stopnjah. Ključnega pomena je dosledno upoštevanje priporočil stroke in sodelovanje staršev s pristojnimi vzgojno-izobraževalnimi inštitucijami. V dobro sedanjih in prihodnjih generacij otrok, ki bodo znale kritično vrednotiti in smiselno ter z zdravo mero uporabljati digitalno tehnologijo. Uradne smernice projekta namreč predvidevajo krepitev zavedanja in sodelovanja izobraževalnih inštitucij s starši in skrbniki, da se tovrstno tehnologijo smotrno, nadzorovano ter odgovorno vpeljuje v otrokov vsakdan, upoštevajoč njegov razvoj. V prihodnje si želimo vključiti še več otrok in k sodelovanju pritegniti tudi zunanje deležnike (strokovnjake in dijake računalniških smeri).