B-RIN projekt digitalnega opismenjevanja brez računalnika, 1. del
V vrtcu Ankaran smo letos že drugič pristopili k projektu B-RIN pod okriljem Pedagoške fakultete Koper. Gre za uvajanje digitalne tehnologije v luči prenove nacionalnega kurikuluma za vrtce. V našem zavodu smo tako šola kot vrtec zasnovali dejavnosti, ki predstavljajo različna področja digitalne pismenosti in jih izvajamo skozi leto v obliki vrtčevskih dejavnosti. Le-te so razdeljene na več sklopov (računalniški sistemi, algoritmi in programiranje, omrežja in internet, podatki in analiza ter učinki računalništva in informatike). Dejavnosti so organizirane tako, da skozi različne oblike igre (socialne igre, matematične in likovne dejavnosti, gibanje) ponazorimo posamezno področje. V vrtcu letos sodelujejo otroci iz predšolskih oddelkov, ki so se udeležili že dveh sklopov dejavnosti. Spoznali so osnovne pojme in sestavne dele računalnikov, se seznanili s pojmi algoritmov in programiranja ter s pomenom in pastmi interneta. Skozi različne dejavnosti, kot je razvidno iz spodnjih fotografij, smo otrokom približali omenjene tematike, o katerih smo se ob zaključku tudi pogovorili in skupaj z otroki evalvirali nova spoznanja. Glavni namen opisanih dejavnosti je predvsem seznanitev otrok z digitalno tehnologijo, njeno uporabo in negativnimi posledicami skozi igro, brez uporabe dejanskih naprav. Uradne nacionalne smernice Zavoda RS za šolstvo, Ministrstva za izobraževanje idr. namreč apelirajo na zavedanje in sodelovanje izobraževalnih inštitucij s starši in skrbniki, da se tovrstno tehnologijo smotrno, nadzorovano ter odgovorno vpeljuje v otrokov vsakdan, upoštevajoč njegov razvoj. Otroci so do sedaj pokazali velik interes in dovzetnost za to področje in v luči varnega in spodbudnega učnega okolja, želimo nadaljevati tudi v prihodnje. Skozi igro do pomembnih korakov.