Erasmus

OBISK OSNOVNE ŠOLE CEIP L'OLIVERA V VALENCIJI, ŠPANIJA

V tednu od 4. 11. do 8. 11. 2019 smo se štiri učiteljice OŠV Ankaran odpravile na izobraževalni obisk na delovnem mestu v okviru Erasmus + projekta.

Gostila nas je CEIP L'OLIVERA (Collegi d'educacio infantil i primaria – šola za predšolsko in primarno izobraževanje), kjer smo prisostvovale pouku od 1. do 6. razreda, ter pouku predšolskih otrok od 3. do 6. let. Šola se nahaja 20 km iz središča Valencije, v naselju L'Eliana, ki ima približno 20.000 prebivalcev. V šoli in vrtcu je 240 otrok. To je eno-oddelčna šola, v vsakem oddelku pa je največ 25 učencev. 

Poleg prijetnega vremena, smo uživale v gostoljubnosti učiteljev in učencev. V tem tednu smo spoznale njihov šolski sistem, način poučevanja, organizacijo pouka in urnik, predmetnik, spoznale nekatere kulturne in jezikovne posebnosti, se pogovarjale o tradiciji in nekaterih specifikah, ki vplivajo na delovanje šole. Navdušene smo bile nad večjo samostojnostjo otrok pri pouku, tudi pri najmlajših, umirjenostjo življenja na šoli med poukom in v času odmorov, sproščenega odnosa med učitelji in učenci, s strokovnega vidika pa nad določenimi načini in metodami dela. Nekatere smo v obliki, ki so prilagojena našemu okolju, že vnesle v pouk in jih predstavile sodelavcem.

Že ob prihodu na šolo smo se seznanile z natančno izdelanim urnikom, ki je bil sestavljen na podlagi naših predlogov, strokovne usposobljenosti in potreb v okviru projekta. Naš delovni dan se je začel ob 9.00 in zaključil ob 15.00. V tem času smo bile prisotne v različnih oddelkih od 1. do 6. razreda in sledile različnim predmetom (matematika, naravoslovje, glasba, športna vzgoja, umetnost, angleščina,…). Ravno tako smo tudi pri vrtčevskih otrocih sledile pouku, in sicer računalniškemu opismenjevanju, športni vzgoji, angleščini, umetnosti in jih spremljale na poučnem sprehodu po kraju. Po pouku smo v sproščenem pogovoru izvedele o načinih sodelovanja s starši, kako pomagajo učencem s posebnimi potrebami, kako sodelujejo s krajevno skupnostjo, o sistemu izobraževanja mladih učiteljev in drugih področjih, ki so del učiteljevega vsakdana. Medsebojna komunikacija je večinoma potekala v angleščini, občasno italijanščini, preizkusile smo se tudi v španščini in poskušale razvozlati valencijanščino, ki je na tem območju uradni jezik. 

Četrti dan našega obiska smo poimenovale »Slovenski dan«. Takrat smo šolskemu osebju predstavile naš šolski sistem, naš kraj in šolo. Njihovim učencem smo pripovedovale zgodbo »Repa velikanka« v slovenščini, italijanščini in angleščini ter predstavile narodna plesa »Ob bistrem potočku je mlin« ter »Bela lilija«. 

Naša prva izkušnja s takšno obliko strokovnega izobraževanja je bila pozitivna v vseh pogledih. Nadgradila nas je s strokovne plati, predvsem pa povezala in obogatila na osebni ravni, kar je tudi namen Erasmus+ projektov, ki jih spodbuja in financira Evropska unija. Pozitivna življenjska izkušnja spoznavanja drugačnih kultur, jezikov in navad nedvomno vodi k boljšemu razumevanju in sprejemanju drugačnosti, tako pri drugih kot nas posameznic. Verjamemo, da bo to nedvomno pripomoglo k boljšemu timskemu sodelovanju v prihodnje in prineslo pozitivne novosti v delovanju našega zavoda. 

Veselimo se že ponovnega srečanja s prijatelji iz Valencie, ki nas bodo obiskali naslednje šolsko leto.

Vhod v šolo krasi podoba oljke, ki je tudi simbol šole

Pouk angleščine


Matematika na vsakem korakuGarderoba


Matematika za petletnike




Skupna fotografija z novimi prijatelji